Related Posts with Thumbnails

Oko w oko z Kubusiem


Akcja edukacyjna „Witaminowe Wyzwanie dla Mam” , do której Was jakiś czas temu zapraszałam miała na celu sprawdzenie wiedzy rodziców na temat witamin i drugiego śniadania. Jak wykazały wyniki, mamy (i tatusiowie) w Polsce bardzo dobrze wiedzą, jak prawidłowo dbać o dietę swojego dziecka i dostarczać mu niezbędnych witamin. Wyniki ogólnopolskiej sądy jednoznacznie to potwierdziły. Akcja edukacyjna marki Kubuś pokazała, że polskie mamy są niezwykle świadome i posiadają bardzo dużą wiedzę dotycząca prawidłowego żywienia dzieci. 



Aż 99% badanych mam podaje swojemu dziecku bogate w witaminy owoce, warzywa i soki, a 97% z nich dba o to, by ich pociechy codziennie spożywały zdrowe drugie śniadanie w szkole. Dzięki przeprowadzonej ankiecie okazało się, że badane mamy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne są dla rozwoju dziecka witaminy. Aż 84% z nich wie, że ich niedobór może powodować problemy z nauką oraz w kontaktach z rówieśnikami. 98% mam wskazało, że owoce, warzywa, soki oraz musy owocowe są najbogatszym źródłem witamin i jednocześnie, aż 99% z nich stwierdziło, że podaje je swojemu dziecku, aby codziennie dostarczyć mu niezbędnych witamin. Także 92% badanych odpowiedziało, iż stara się zawsze czytać składy na etykietach kupowanych produktów i szukać tych, które zawierają witaminy i są bez dodatku konserwantów. Ankieta wykazała, że dla prawie 100% badanych mam, drugie śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem. Zaledwie 3% z nich nie pakuje swojemu dziecku drugiego śniadania lub pozwala, aby dziecko kupowało przekąski w szkolnych sklepiku. Mamy najczęściej podają swojemu dziecku owoce (26%) oraz soki (23%) i kanapki (22%). Jedynie 0,5% przyznało, że na drugie śniadanie daje swojemu dziecku słodycze lub słone przekąski. 63% badanych mam wie, że codzienne spożywanie drugiego śniadania pełnego witamin wpływa pozytywnie na koncentrację, dobre samopoczucie i prawidłowy rozwój organizmu dziecka.

„Wyniki sondy są bardzo optymistyczne. Pokazują, że zdecydowana większość mam zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne dla prawidłowego rozwoju dzieci są witaminy oraz regularne podawanie posiłków, takich jak drugie śniadanie. Co więcej, tą wiedzę mamy przekładają na praktykę, dbając, by dzieci nie wychodziły z domu bez drugiego śniadania, bogatego w witaminy w postaci owoców, soków lub musów owocowych oraz innych produktów, np.: kanapek z warzywnymi dodatkami. Pozostaje mieć nadzieję, że coraz więcej rodziców będzie postępowało w ten sposób. W przyszłości może być to jednym z ważnych kroków do rozwoju zdrowszego społeczeństwa.” – twierdzi dietetyk Zuzanna Antecka.



Jak dobrze wiecie, w ramach współpracy z Kubusiem miałam także okazję odwiedzić zakład produkcyjny w Olsztynku (moje strony – ciekawość i lokalny patriotyzm:), co było niezwykłą przygodą. Okazało się, że wielka hala produkcyjna, trybiki, maszyny, szum... są dla mnie niezwykle pasjonujące:) Zakłady produkcyjne Kubusia, jak i inne wchodzące w skład Grupy Maspex Wadowice posiadają bardzo nowoczesne linie produkcyjne, kilkuetapowy system kontroli jakości. Zakłady w Olsztynku powstały w 1985 roku i przez niespełna 30 lat przeszły liczne transformacje. W 1995 roku rozpoczęto w nich produkcję soków Kubuś, które trafiają łącznie do 26 krajów na całym świecie. Pamiętam, jak jako dziecko mijałam bilbordy reklamujące Kubusia… sympatyczny miś wyglądał zupełnie inaczej, ale marka do dziś pozostaje liderem w kategorii soków przecierowych w Polsce i oferuje cała gamę produktów...


Jak powstają soki Kubuś? Są produkowane za pomocą technologii rozlewu aseptycznego najnowszej generacji. Mi... laikowi niewiele to mówi, ale bedąc w zakładzie widziałam sztab ludzi zaangażowanych w proces produkcji i kontrolę sterylnosci i jakości na każdym etapie. Głównym składnikiem soków marki Kubuś są przeciery z marchwi oraz owoców z dodatkiem soków owocowych. Owoce i warzywa takie jak jabłko, truskawka czy marchew skupowane są od wyselekcjonowanych i zaufanych polskich dostawców. Wszystkie surowce dostarczane do zakładu muszą spełniać wysokie wymagania jakościowe. Dowiedziałam się, że kontrola jakości zaczyna się juz na etapie wyboru rolników, pobraniu próbek ziemi i dostarczeniu nasion. Owoce przetwarzane sa bezpośrednio po zbiorze, a długi okres przydatności do spozycia wynika pasteryzacji. Proces produkcji soków kontrolowany jest na wszystkich etapach. Obejmuje kontrolę surowców, materiałów, opakowań, proces technologiczny i gotowy wyrób. Zakładowe laboratoria prowadzą kontrolę w zakresie oceny organoleptycznej, fizykochemicznej i mikrobiologicznej. Kubuś posiada system jakości spełniający wymagania IFS Food i spełnia wysokie normy jakosci.


Paradoksalnie... dla mnie wycieczka po fabryce i podglądanie procesu produkcyjnego była szczerze pasjonująca... Szkoda, że nie mogłam wziąć dzieci ze względów bezpieczeństwo, bo myslę, że mój syn byłby wniebowziety oglądając wszystkie te wielkie maszyny, wózki wodłowe itp.


0 komentarze :