Related Posts with Thumbnails

Perfect Pancakes

Nie wiem czy są idealne jak na amerykańskich filmach, moja rodzina syropem klonowym gardzi... ale wszystko placko, naleśniku podobne, to jest to, co moje dzieci pałaszują ze smakiem... Idealne na leniwe weekendowe śniadanie, albo kolację na życzenie:) Amerykańskie pancakes po polsku:)

doda

składniki:
  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżka cukru (słodziłam miodem z mniszka)
  • 1 jajo 
  • 1/2 szklanki gęstej śmietany 12-18%  ( oryginalnie powinna być maślanka, ale rzadko mam ją w lodówce:)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżka oleju

W misce mieszamy wszystkie mokre składniki- śmietana, mleko, olej, jajko i przesiewamy do nich mąkę z proszkiem do pieczenia i sodą. Ciasto powinno mieć konsystencję śmietany, dużo gęstsze niż na klasyczne naleśniki. Gotowe ciasto odstawiamy na 15minut. Smażymy bez tłuszczu, nie wiem czy to kwestia mojej patelni... ale ja zawsze przed smażeniem nacieram ją margaryną do pieczenia. Na środek nagrzanej patelni wylewamy porcję ciasta, gdy boki się zarumienią a na powierzchni pojawią się pęcherzyki powietrza delikatnie obracamy na drugą stronę. Wyśmienite z miodem, nutellą... ulubionymi dodatkami



p.s. czasem z premedytacją smażę więcej na kolację, żeby zostały na śniadanie... tak bywam leniwa:)

0 komentarze :