Related Posts with Thumbnails

Planetarium dla dzieci

Do Olsztyńskiego Planetarium mam ogromny sentyment... Kiedyś co piątek jeździłam na wykłady o tematyce astronomicznej i wyczekiwałam pokazów mapy nieba, kalendarium astronomicznego... uwielbiałam te wirujące nad mą głową gwiazdy. W sumie Olsztyn ma się czym pochwalić, otwarte w pięćsetną rocznicę urodzin Mikołaja Kopernika pod nazwą Planetarium Lotów Kosmicznych, Olsztyńskie Planetarium i Obserwatorium Astronomiczne jest drugim co do wielkości planetarium w Polsce.



Główną formą działalności Planetarium są programy astronomiczne. Corocznie ogląda je kilkadziesiąt tysięcy widzów. Prezentowane w czasie projekcji rozgwieżdżone niebo oraz ciekawe zjawiska astronomiczne na długo pozostają w pamięci widza... Jako mama miałem okazję na kopule planetarium obejrzeć z Vi bajkę edukacyjną. Tej formy edukacyjnej działalności Planetarium wcześniej nie znałam... Na dzieci czekają projekcje bajek w systemie typu fulldome. Z Vi wybrałyśmy się na seans filmowy: Ziemia, Księżyc i Słońce połączony z pokazem nieba nad Warmią. Bajka w przystępny sposób ukazuje, w jaki sposób Słońce i Księżyc determinują rytm życia na Ziemi i jaką rolę pełnią w naszym życiu. Dowiedziałyśmy się jak powstał kalendarz i jak przebiegała historia kosmicznych podróży i lądowania na Srebrnym Globie. Vi była zachwycona... i podekscytowana lotem w kosmos... jej mała główka nie mogła ogarnąć, że to tylko projekcja wiruje... 












0 komentarze :