Related Posts with Thumbnails

KAMELOT JR romantyczna logika

Logika dziecięca pokrętna jest... a niespełna pięcioletnia dziewczynka z bujną wyobraźnią, to naprawdę potrafi zaskoczyć... Czasem nie mogę pojąć, jak takie niezwykłe historie powstają w tej małej główce... Skąd moja córka czerpie inspiracje... i jak postrzega otaczający ją świat...

Klasyczne planszówki i dzieci XXI wieku, ciut się mijają... Moja córka jest mistrzem aplikacji na androida, ale grzybobranie, czy skaczące czapeczki ją po prostu nudzą...  Zresztą ani rywalizacja, ani przestrzeganie reguł, nie należą do mocnych stron mojej córki. Dlatego szukałam dla niej czegoś dziewczyńskiego, estetycznego, czy po prostu ładnego, o walorach edukacyjnych... i tak trochę dla świętego spokoju ( tak ja również nie jestem fanką planszówek... zwłaszcza dla kilkulatków) czegoś, w co Vi może zagrać sama, albo porzucić reguły i wykorzystać do zupełnie innej zabawy. Po nitce do kłębka, trochę szukania i tak trafiłam na grę Kamelot firmy Granna.


"Rycerz i królewna zostali uwięzieni w osobnych wieżach z klocków. Aby ich połączyć, musisz pomóc królewnie zbudować drogę ucieczki, a rycerzowi - przerzucić most. Zadania kształcą umiejętność logicznego myślenia i rozwijają wyobraźnię przestrzenną. Ta gra zapewni dzieciom wiele dni wspaniałej rozrywki i doskonałych ćwiczeń."


Romantyczna historia, drewniane klocki i Granna to połączenie doskonałe. Trochę się obawiałam, czy Vi będzie chciała rozwiązywać logiczne łamigłówki, czy wykorzysta klocki do budowy zamku i odgrywania romansu wszach czasów... i tu mnie moja córka miło zaskoczyła, bo strona po stronie rozwiązuje zagadki... jak jej się chce oczywiście:) Gra wymaga skupienia na rozwiązywanym zadaniu więc kilka łamigłówek i uwaga dziecka zostaje rozproszona... na rzecz zabawy kolorowymi klockami.


Kamelot to 3cia gra z serii drewnianych SMARTów. Rozwija myślenie logiczne, procesy poznawcze, spostrzeganie wzrokowe oraz wyobraźnię przestrzenną. Wiekowo powinna trafić do 4/5-latków, chociaż zadania z trudniejszych kategorii potrafią łamać głowę także dorosłemu. Gra zawiera 11 drewnianych, lakierowanych klocków: księcia i księżniczkę, elementy murów zamku oraz książeczkę z zadaniami o różnym stopniu trudności. 


Klocki te są naprawdę ładnie i starannie wykonane, są gładkie i miłe w dotyku. Gdy dziecko znudzą łamigłówki może je wykorzystać do klasycznego budowania. Gra zawiera 48 zadań o 4 poziomach trudności. Poszczególne zadania do wykonania przedstawione są w książeczce, wraz z możliwymi rozwiązaniami. Nie zawsze jest tylko jedno rozwiązanie zadania, zawsze trzeba się chwile pogłowić:) Gra polega na takim zbudowaniu muru zamku, aby rycerz mógł dostać się do księżniczki... I Vi świetnie rozumie zasady, ale gdy już znudzi jej się gra nagle rycerz zamienia się w super bohatera i lata, skacze... i nie ma dla niego miejsc niemożliwych do zdobycia:)





Świetna gra, polecam... Logiczne zagadki z królewskim romansem w tle... to naprawdę niezłe osiągnięcie:) Ale Granna potrafi:)


0 komentarze :