Related Posts with Thumbnails

Wooden Story inspirowane naturą


Ostatnio byłam na spotkaniu Klubu Mam Ekspertek... spotkanie, jak spotkanie. Nie będę Was zanudzać fotkami blogerek pijących kawkę w otoczeniu gadżetów dla dzieci:) Nowinki śledzę na bieżąco, więc naprawdę nie wiele rzeczy potrafi mnie zaskoczyć... niemniej wciąż wiele rzeczy potrafi mnie zauroczyć. Tak było tym razem... Zakochałam się od pierwszego wejrzenia, a może od pierwszego dotknięcia trafniej byłoby napisać? Bo Wooden Story znałam wcześniej, ale ujrzane na żywo pokochałam...

Kocham drewno... jego zapach, fakturę. Uwielbiam czuć drewnianą podłogę pod bosą stopą o poranku, kocham spacery po lesie i możliwość odczuwania ich wszystkimi zmysłami... Bo drewno po prostu piękne jest... idealne w swej prostocie. Mam marzenie, drewniany dom z bala z piecem rakietowym, wykończony gliną. Pasywny, ekologiczny...mój wymarzony... Nawet kiedyś kupiłam starą góralską chatę spod Pcimia, przewiozłam na Warmię, chciałam stawiać... przerósł na system. Młodzi bez stałego dochodu, a dla banku stary dom, to żadne zabezpieczenie... Domu nie postawiliśmy, cząstka po cząstce rozdaliśmy. Drewniane belki "żyją" u naszych znajomych. Zbudowano z nich rożne nowe istnienia... za cenę naszego niespełnionego marzenia... Dziś mieszkam pod lasem... drzewa dookoła, drewnem palę w kominku... Grzejąc się drewnianym ciepłem... odczarowuję drewno, odzieram z magii codziennością... a jednak biorę do ręki klocki Wooden Story i drewno znów piękne jest...i tak magiczne...


Wooden Story to drewniane gryzaki, klocki, układanki, auta, oraz skrzynie na zabawki. Ich historia sięga 1696 roku, kiedy to spod rąk dziadka Borowego wyszły pierwsze drewniane zabawki... 

"Mówimy, że zabawki przyszły do nas z lasu, że jeszcze pachną drzewem i słychać w nich szum wiatru buszującego w liściach lub igłach. Dziadek Borowy, bo na nazwisko mamy Borowy mówił prawdę: „tworzenie dla dzieci daje radość również dorosłym”. Wiemy to bardzo dobrze. Stworzyliśmy Wooden Story z miłości do natury i dla szczęścia dzieci" – mówią właściciele, Gosia i Wiesiek Borowy. 


Polski pomysł realizowany w Beskidach. Kolejne pokolenia tworzą piękne zabawki, dla których inspiracja przyszła z lasu..."Recycling, ochrona środowiska, piękno drewna i barw. Te pojęcia będą towarzyszyły im przez całe życie. Nasze zabawki rozwijają zmysły, są delikatne w dotyku, przyciągają wzrok naturalnymi barwami, pachną lasem." Zabawki powstają z dbałością o najdrobniejsze szczegóły z wyselekcjonowanego drewna od certyfikowanych dostawców FSC, drewna nie skażonego szkodliwymi substancjami. Do barwienia zabawek używane są naturalne barwniki z eko certyfikatem. Dzięki naturalnym woskom pszczelim i olejom roślinnym zabawki mają idealną gładź i są przyjemne w dotyku zachowując przy tym naturalną fakturę drewna. Zabawki piękne, rodzime, inspirujące i przyjazne dla dziecka. Zapakowane w płócienne worki i urocze kartonowe pudelka, które mogą być ponownie wykorzystane lub łatwo recyclingowane... 



Kiedyś zachłysnęliśmy się plastikiem... dziś wracamy do korzeni... Doceniamy naturalne piekno drewna, jego ponadczasowość. Drewniane zabawki towarzyszą dzieciom przekazywane z pokolenia na pokolenia... Mają duszę, historię... ząb czasu ich nie nadgryza, a impregnuje. Moje dzieci kochają klocki, budują burzą... ale najlepsza zabawa, to patyk na spacerze, drewno kominkowe rozkładane po całej podłodze, worek stolarskich odpadów od wujka- klocków o nieregularnych kształtach, z których powstają metropolie widziane oczyma wyobraźni...




0 komentarze :