Related Posts with Thumbnails

APOLEJKA

Ta książka to wspomnienie dzieciństwa, dostałam ją od mamy, ona dostała ją jako nagrodę w szkole...niestety kiedyś niefortunnie znalazła się w pobliżu klatki chomika i została poszatkowana przez mojego gryzonia lepiej niż przez niejedna niszczarkę...książeczkę Marii Krüger "Apolejka i jej osiołek", wydaną 1982 roku z pięknymi ilustracjami Zdzisława Witwickiego upolowałam na allegro i cieszy mnie ogromnie, że Vi także ją uwielbia i docenia piękno ilustracji...


Na samej górze bardzo wysokiej wieży mieszka księżniczka Apolejka. Czeka i wypatruje księcia, który po nią przybędzie. Pod wieżą, na podwórku, stoi zaczarowana studnia. Kto napije się z niej wody, zamienia się w osła. Pewnego dnia do wieży zbliżył się, śpiewając, królewicz. Zanim jednak Apolejka zdążyła zbiec po schodach, królewicz napił się wody i został osłem. Aby wrócić do swej postaci, powinien zjeść jabłko, ale ostatni owoc z jabłonki spada i toczy się do miasteczka, na targ, w stertę innych jabłek. Apolejka i osiołek podążają za nim... Apolejka jest samotna...to historia dla chłopca i dla dziewczynki o chociaż o księżniczce...jako dziecko marzyłam o jej parasolce w białe kropki... Wzrusza, że teraz moja córka ogląda obrazki i mówi o buty pasowne do parasolki:)!

0 komentarze :